Slik booker du sengeplass på turlagshytte

Hallingskeid.
Hallingskeid. Foto: Joakim Vatnaland

Har du spørsmål om booking? Her besvarer vi de vanligste spørsmålene.

Til vanlig har våre hytter plassgaranti, men i sommer er det ekstraordinære regler for å begrense smitte av koronaviruset. Derfor må alle booke plass på forhånd, og dagsbesøk og drop-in på selv- og ubetjente hytter er inntil videre ikke lov. Det er også viktig at du leser igjennom denne informasjonen før du drar på hytten. 

Problemer med booking? Sjekk disse punktene og se om det løser seg.

  • Du må opprette en unik bruker til det nye bookingsystemet. Du kan med andre ord ikke bruke samme innlogging som for eks. til det gamle bookingsystemet eller Min Side.

  • Pass på at du har valgt en pris i det gule feltet "Velg pris" på hver plass du bestiller.

  • Dersom det står "Vis tilgjengelighet" i stedet for "Bestill" på en sengeplass så betyr det at plassen er opptatt for hele eller deler av perioden du forsøker å bestille.

  • Dersom du har fyllt inn alt riktig, godkjent vilkårene, og likevel ikke får fullført betaling kan du gjøre følgende før du prøver på nytt:

    • Prøv å booke på PC i stedet for mobil/nettbrett eller motsatt.

    • Prøv å bruke en annen nettleser (Edge, Chrome, Firefox, osv.).

    • Slett nettleserdata

    • Pass på at det er penger på bankkort eller at kredittkort ikke er overtrukket.

  • Dersom du har lagt en eller flere sengeplasser i handlekurven, gått til betaling og så avbrutt, så kan det oppleves som at sengeplassene er opptatt hvis man forsøker på nytt. Det er mest sannsynlig fordi de fortsatt ligger i din egen handlekurv. Denne finner du helt nederst på siden, under sengeplassene.

Dersom problemer vedvarer ber vi deg om å ta et skjermbilde av eventuelle feilmeldinger og sende det eller en beskrivelse av problemet til oss i Bergen og Hordaland Turlag.

Kan jeg benytte DNT-bruker/min side til booking? 

Nei, du må lage en ny bruker etter at du har valgt senger på den hytten du vil booke på. 

Jeg får feilmelding når jeg forsøker å booke. 

Har du laget en ny bruker for systemet? Forsøk en annen nettleser. Prøv å booke på PC i stedet for mobil/nettbrett. 

Jeg skal ha med hund, hva gjør jeg? 

Du booker hundebur og en seng til deg selv. Hvis hundebur er plassert i sikringshytten og denne ikke har sengebooking legger du deg i sikringshytten sammen med din hund, selv om du har booket seng i hovedhytten. 

Den hytten jeg vil besøke har ikke booking – hva gjør jeg? 

Det jobbes med å klargjøre flere hytter for booking. Se her for oversikt over hvilke hytter som åpner når.


Er det dyrere å bestille på forhånd?

Nei, prisen er den samme.

Jeg vil flytte min booking, hva gjør jeg? 

Ta kontakt med den lokale foreningen som eier hytten på e-post. Sjekk først om det er ledig på den dagen du ønsker å bytte til.  

Hvordan avbestiller jeg en booking?

Etter at du har fullført en booking får du tilsendt en e-post som viser oversikt over bestillingen din. Har du behov for å endre på denne, tar du kontakt med oss.

Kan jeg få refundert betalt opphold? 

  • Full refusjon av betalt opphold hvis avbestillingen skjer før 10 dager oppmøtedag. Send kontonummer og navn på kontohaver til bht@dnt.no.  

  • Avbestilling fra 9–5 dager før oppmøtedag gir rett til 50 % refusjon. 

  • Avbestilling som gjøres senere enn 5 dager før oppmøtedag gir ingen rett til refusjon. 

Hva gjør jeg hvis jeg ønsker refusjon og er innenfor vilkår over? 

Send e-post med avbestilling til den lokale foreningen som eier hytten. Oppgi ditt bankkontonummer du ønsker refusjon til. 

Hvor kan jeg henvende meg hvis jeg har spørsmål? 

Du kan ta kontakt med Tursenteret på bht@dnt.no og telefon 55 33 58 10.  Du kan også besøke oss i Tursenteret i Marken.  

Annonse