Ofte stilte spørsmål rundt avlysning av 7-fjellsturen 2020

3/4/7-fjellsturen 2020 avlyses grunnet smittevernomsyn.
3/4/7-fjellsturen 2020 avlyses grunnet smittevernomsyn. Foto: André Marton Pedersen

3/4/7-fjellsturen 2020 avlyses grunnet smittevernomsyn. Her får du svar på ofte stilte spørsmål.

Kan jeg få pengene tilbake?

Ja, det kan du. Alle som har kjøpt startkort til årets 7-fjellstur vil få en mail fra Ticketco om senest 30 dager med tre valg. Du kan velge å få pengene tilbake, men merk at tjenesten Ticketco vil beholde en administrasjonsavgift om du velger refusjon. Du kan velge å få en verdikupong tilsvarende beløpet du betalte for startkortet. Du vil da få hele beløpet til gode og du kan da kjøpe nytt startkort til 7-fjellsturen 2021 når billetter legges ut for salg. Et siste alternativ er å donere pengene til Turlaget og dermed støtte vårt arbeid, om du ønsker det. 

Har du kjøpt ditt startkort hos Tursenteret kan du komme innom med startkort og kvittering, så får du pengene tilbake.

Kan jeg bruke startkortet mitt til neste års arrangement?

Nei, det går ikke an å overføre årets startkort til neste år. Du kan derimot velge å få en verdikupong som du kan bruke til å kjøpe ditt neste startkort når disse blir lagt ut for salg.

Når arrangeres neste 3/4/7-fjellstur?

Søndag 30. mai 2021.

Hva er grunnen for at dere avlyser 3/4/7-fjellsturen i år?

7-fjellsturen i Bergen er DNTs største enkeltstående arrangement med opptil 9.000 deltagere. Av erfaring vet vi at det blir mye folk i Byfjellene denne dagen, og at det danner seg kø mange steder. Koronasmitten brer om seg nå i august, og retningslinjene fra Folkehelseinstituttet krever en minsteavstand på 1 meter mellom folk, og har satt et tak på 200 personer for offentlige arrangement. Vi i Bergen og Hordaland Turlag har ikke mulighet til å gjennomføre arrangementet på en forsvarlig måte under disse omstendigheter og ønsker med dette å bidra til den store dugnaden for å hindre smittespredning.

Hvorfor legger dere ikke opp til at man kan gå 7-fjellsturen individuelt i en periode og sjekke digitalt inn på de ulike toppene og få diplom og t-skjorte for gjennomført tur?

Det har med sikkerhet å gjøre. Vi kan ikke garantere at en slik løsning vil ivareta smittevernet godt nok. Det blir for kostbart for oss med en slik løsning og vi har ikke nok frivillige eller Røde Kors tilstede da til å kunne avvikle en slik løsning på en trygg og forsvarlig måte. 

Jeg har ikke fått e-post fra Ticketco, hva gjør jeg?

Du skal få en e-post innen midten av september. Vi ber deg om talmodighet så Ticketco kan legge til rette for refusjoner, tilgodelapper osv. Hvis du ikke har fått e-posten innen 15. september ta kontakt med bht@dnt.no og oppgi ditt navn og referansenummer for startkortet, så skal vi hjelpe deg.

Er startkort for 2021 lagt ut for salg?

Nei, ikke enda. Følg med på www.7-fjellsturen.no eller på Facebooksiden "7-fjellsturen" for oppdateringer.


Jeg kjøpte kampanjetilbud for 200 kr per startkort i fjor jul, vil dere ha tilsvarende tilbud i år også?

Ja, vi vil ha tilbudet igjen i en begrenset periode før jul. Følg med på www.7-fjellsturen.no eller på Facebooksiden "7-fjellsturen" for oppdateringer. Vi vil også sende ut nyhetsbrev til alle som har kjøpt startkort i år når de nye startkortene er tilgjengelige.


Jeg har flere spørsmål som ikke er besvart her, hva gjør jeg?

Du kan henvende deg på e-post til bht@dnt.no eller ringe 55 33 58 10 (kl. 10 - 16, man - fre). Du kan også komme innom Tursenteret i Marken.

Annonse

Skrevet av Sabine Koch 14. august 2020