3/4/7-fjellsturen: Ofte stilte spørsmål

7-fjellsturen, mål i Marken, 26. mai 2019.
7-fjellsturen, mål i Marken, 26. mai 2019. Foto: André Marton Pedersen

Lurer du på noe rundt 3/4/7-fjellsturens salg av startkort, tilgodelapper fra i fjor eller påmelding i nytt system? Her finner du svarene.

Utsettelsen av 3/4/7-fjellsturen og digitaliseringen med bruk av Trimpoeng-appen for å sjekke inn på fjelltoppene fører til mange spørsmål. Her har vi samlet svarene. Lurer du p noe annet så kan du gjerne ta kontakt med oss!

Ofte stilte spørsmål

Hvor kan jeg kjøpe startkort?

Startkort til årets 3/4/7-fjellstur kjøper du her. Informasjon om priser og selve arrangement finner du på www.7-fjellsturen.no. Vi har også satt opp en steg-for-steg veiledning for å kjøpe startkort.


Hvorfor må jeg bruke Trimpoeng-appen og smarttelefon?

Vi har valgt å digitalisere 3/4/7-fjellsturen først og fremst med tanke på smittevern. Vi kan ikke ha klippevakter på fjelltoppene når vi samtidig må overholde avstandskrav, og vi må ha start i puljer. I tillegg følger vi krav om å kunne spore smitte blant deltagerne i en tidsavgrenset periode etter arrangement i tilfelle behov. Dette kan vi ikke gjøre manuelt lenger. Det er derfor et krav å laste ned og bruke Trimpoeng-appen for å kunne delta i 3/4/7-fjellsturen. Sporingsdata vil bli anonymisert etter rundt 14 dager (avhengig av fristen fra regjeringen for å kunne spore smitte blant deltagerne).


Kan jeg kjøpe startkort i Tursenteret?

Nei, det er ikke mulig å kjøpe startkort i Tursenteret. Alle må kjøpe startkort på nett. Dette for at vi kan følge smittevernregler der vi må registrere alle deltagere, dele alle inn i puljer og ha fullstendig kontaktinformasjon, osv.


Kan jeg bruke mitt startkort fra i fjor for årets 3/4/7-fjellstur?

Nei, det er dessverre ikke mulig. Refusjonsfristen for fjorårets tur gikk ut 31.1.2021. Det er gitt beskjed til alle deltagerne per e-post via tidligere leverandør (ticketco), våre kanaler: nyhetsbrev, FB og hjemmeside ang. dette, samt at det var oppslag i media (Bergens Tidene). Årets 3/4/7-fjellstur blir digital og det er ikke mulig å overføre noen av de gamle startkortene til det nye systemet.


Jeg har en tilgodelapp, kan jeg bruke den for å kjøpe nytt startkort?

Ja, det kan du. Finn frem referansenummer (seks sifrer f. eks. jdofml) fra din tilgodelapp fra 2020. Kvitteringen/voucheren fikk du tilsendt på e-post etter kjøpet, avsenderen var Ticketco. Når du kjøper nytt startkort skriver du koden inn i siste steg av påmeldingsprosessen, etter at du valgte starttid, under «Jeg har en tilgodelapp» under kjøpsprosessen, så blir verdien regnet inn i kjøpet og du betaler kun eventuell resterende beløp.


Jeg får en feilmelding at avtalekoden ikke er gyldig. Hva nå?

Istedenfor avtalekode velger du enten ordinær startkort eller DNT medlem/BT abonnent. så legger du inn koden for tilgodelappen i neste sted etter at du har valgt starttid.


Kan jeg melde på flere enn meg selv?

Ja, det kan du. Kun en person i turfølget trenger en Trimpoeng-bruker. Denne oppretter du i Trimpoeng-appen (lenke til nedlasting i google og Apple). Så kan du kjøpe startkort til andre i turfølget med din Trimpoeng-bruker. Klikk på knappen «Legg til ny deltaker» i kjøpsprosessen.


Kan jeg kjøpe startkort til andre enn meg selv som har egen Trimpoeng-bruker?

Ja, da oppgir du navn og telefonnummer til de andre i turfølge under kjøpsprosessen. Etter vellykket betaling får den andre personen tilgang til konkurransen i sin egen Trimpoeng-app.


Kan andre i mitt turfølge legge til 7-fjellsturen i sin egen Trimpoeng-app etter påmeldingen, så de kan sjekke inn selv?

Alle som vil bruke Trimpoeng-appen på sin egen telefon må ha en bruker ved påmelding og kjøp av startkort. Da legger du til telefonnummer av de andre i ditt turfølge ved påmelding, så dukker 3/4/7-fjellsturen opp i de tilsvarende apper etter at du fullføre betaling. Per dags dato er det ikke mulig å legge til telefonnummer av andre i ditt turfølge i etterkant, da må du som er ansvarlig for påmelding sjekke inn på din telefon for alle i ditt turfølge som ikke er registrert med egen Trimpoeng-bruker ved påmelding. Vi anbefaler at alle som skal bli med og har smarttelefon laster ned Trimpoeng og registrerer egen bruker før du fullfører påmelding.


Jeg har meldt på flere deltagere, men kan ikke se navnene deres i appen. Får de likevel T-skjorte og diplom etter gjennomført tur?

Ja, det får de. Vi ser alle du har påmeldt i systemet, selv om det ikke er synlig i selve appen. Du sjekker inn for hele turfølge, så får alle i turfølge som gjennomfører 3/4/7-fjellsturen et velfortjent diplom og T-skjorten.


Jeg har ikke Trimpoeng-appen eller en Trimpoeng-bruker, hva gjør jeg?

Last ned Trimpoeng-app fra Google Play eller AppStore, så kan du enkelt opprette bruker der som du også benytter for å kjøpe startkort.

Jeg har ikke smarttelefon, kan jeg likevel få kjøpt startkort?

Kun en i turfølget må ha smarttelefon og kan kjøpe startkort til andre i turfølget. Sjekk med ditt turfølge om de kan kjøpe startkort til deg i sin app, så er du automatisk registrert.


Jeg har glemt mitt Trimpoeng-passord, hvor finner jeg det?

Gå inn i Trimpoeng-appen. Åpne menyen og klikk på «logg ut». Så kommer du til en login-side der du kan klikke på «glemt passordet?». Skriv inn ditt telefonnummer og velg om du vil få tilsendt nytt passord på e-post og SMS (1,- kr) eller på e-post (gratis). Så kan du logge inn med passordet du får tilsendt og bruke samme passord for å kjøpe startkort.


Jeg har kjøpt startkort, hva skjer nå?

Nå får du automatisk tilgang til turmålene i appen Trimpoeng under «Mine konkurranser». Det er kun mulig å sjekke inn på disse turmålene søndag 22. august, men listen ligger allerede klare. Du får også både kvittering og en bekreftelse på e-post. Hva med å starte treningen? Du kan f. eks. bruke våre turtrim-konkurranser i Trimpoeng (Bergenstrimmen, les mer her ) eller bli med på TiTur21 . Sjekk også våre bynære turgrupper i Turkalenderen.


Jeg skal gå 7-fjellsturen mens resten av gjengen vil gå 4-fjellsturen. Kan jeg kjøpe startkort til alle?

Ja, det kan du. Du må gjøre det i to forskjellige runder siden disse to arrangementene er koblet opp mot hver sitt opplegg i appen. Meld først på deg selv og fullfør kjøpet, så logger du ut og inn på nytt med den andre deltageren sin Trimpoeng-bruker for å kjøpe startkort til 4-fjellsturen for resten av gjengen.


Jeg har glemt starttiden min, hvor kan jeg finne den?

Bruk samme lenke som for å kjøpe startkort på www.7-fjellsuren.no. Der ser du alle du har meldt på og kan redigere påmeldingen.


Må jeg være DNT-medlem for å kjøpe startkort?

Nei, alle kan kjøpe startkort. Som DNT-medlem og som Bergens Tidene abonnent med BT Fordel får du en rabattert pris. I tillegg får du mange flere medlemsfordeler hele året. Les mer om medlemsfordelene her.


Jeg har valgt et starttidspunkt, men det passer ikke likevel. Kan jeg endre starttidspunkt?

Ja. Etter at du har fullført kjøpet kan du endre til et annet starttidspunkt så lenge det er ledige plasser. Du finner din påmelding ved å logge inn her.


Jeg har avbrydd betalingen før den ble gjennomført, men ble trukket beløpet likevel. Hva gjør jeg nå?

Beløpet tilbakeføres automatisk innen et kvarter av systemet. Sjekk litt senere igjen, da er beløpet tilbake på kortet ditt.

Hjertelig takk til våre samarbeidspartnere:

7-fjellsturen, Ulriken, 26. mai 2019
7-fjellsturen, Ulriken, 26. mai 2019 Foto: André Marton Pedersen

Annonse

Skrevet av Sabine Koch 9. april 2021